Redogörelsen avser appen JLT Nya version 2.150.1-A, offentliggjord den 2023-10-09.
Jönköpings Länstrafik står bakom den här mobila applikationen. Myndigheten för digital förvaltning, DIGG, har konstaterat att Jönköpings Länstrafiks (JLT) mobila applikation JLT Nya för Android inte uppfyller kraven i DOS-lagen. På den här sidan beskriver vi kända tillgänglighetsproblem i appen Jönköpings Länstrafik och hur du kan rapportera brister.
Bristen i tillgängligheten
På grund av begränsad tid har tillgängligheten inte fått det fokus som det bör ha fått. Avsikten är att arbeta med det i kommande uppdateringar.
Så här är tillgängligheten testad
Myndigheten för digital förvaltning, Digg, har konstaterat att Jönköpings Länstrafiks (JLT) mobila applikation JLT Nya för Android inte uppfyller kraven i DOS-lagen. Digg har inom sitt tillsynsuppdrag genomfört en granskning av Jönköpings Länstrafiks mobila applikation JLT Nya för Android, version 2.150.1-A. Granskningen av appen genomfördes mellan den 18 januari och den 5 mars 2023. Den 4 januari 2023 informerades Jönköpings Länstrafik om granskning.
Rapportera brister i tillgängligheten
Vi strävar hela tiden efter att förbättra appens tillgänglighet. Om du upptäcker brister i tillgänglighet, eller inte kan få ut information från appen, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Rapportera brister eller begär innehåll som inte är tillgängligt
Vill du hellre ringa till oss: 0771-444 333
Öppettider: måndag – fredag klockan 07.00-20.00, lördag – söndag klockan 09.00-18.00
Kontakta tillsynsmyndighet
Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Kontakta Myndigheten för digital förvaltning
Redogörelsen uppdaterades senast 2023-12-04
Senast uppdaterad: 2023-12-04