Hittat eller glömt

Har du glömt något ombord på våra bussar och tåg? Då vill vi såklart hjälpa dig att hitta det.

Det är alltid tråkigt och jobbigt att glömma något. Vi på Jönköpings Länstrafik har ingen egen hittegodshantering. Alla kvarglömda saker hanteras av respketive trafikoperatör.

Om du har tappat bort något när du rest med oss kan du läsa här nedanför hur du ska gå tillväga för att hitta det igen.

Stadsbuss

Kvarglömda saker som hittas i Jönköpings Stadstrafik kan återfås mot beskrivning hos Jönköpings Länstrafiks Kundcenter (Juneporten).

Adress och öppettider hittar du på sidan Kontakta oss.

Värdesaker lämnas till Polisen varje vecka. Övrigt hittegods sparas i 7 dagar och skickas därefter till Polisen. Vi hanterar inte alkohol och livsmedel, det slängs omedelbart.

Regionbuss

Kvarglömda saker som hittas på Regionbussar tas tillvara av respektive företag och återfås mot beskrivning. Ring direkt till det aktuella företaget. Om du är osäker på vilket företag som kör linjen, ring vårt Kundcenter 0771-444 333.

Krösatåget

Kvarglömda saker på Krösatågen hanteras av Sodexo Lost & Found Services och det enklaste sättet är att registrera din förlustanmälan via deras webbformulär.

Det går även att skicka ett e-postmeddelande till: hittegods.krosatag.FMS.SE@sodexo.com eller ringa 08-578 848 00 och knappval 5. 

Besöks- och telefontider: Helgfria vardagar kl. 12.00 - 16.00

Västtågen

Kvarglömda saker på Västtågen hanteras av Sodexo Lost & Found Services och det enklaste sättet är att registrera din förlustanmälan via deras webbformulär.

 

Det går även att skicka ett e-postmeddelande till: vasttag@sodexo.com eller ringa 08-578 848 00 och knappval 4. 

Besöks- och telefontider: Helgfria vardagar kl. 12.00 - 17.00

 

Jernhusen, som äger flera av stationerna runt om i Jönköpings län, lämnar vanligen in borttappade saker till Polisen.

Senast uppdaterad: 2022-06-07