Förlustgaranti innebär att du kan få tillbaka dina biljetter och värdet som var kvar i din kundkassa om du förlorar din telefon,
radera appen eller tappar bort ditt resekort.
Så här fungerar förlustgarantin
Appen
Är du registrerad i appen eller på Mitt konto och köper biljetter omfattas de automatiskt av förlustgaranti. Det innebär att om du byter telefon, raderar appen eller om något annat inträffar återskapas dina biljetter när du loggar in appen igen med det mobilnummer du använde dig av vid registreringen.
Reskortet
Är du registrerad på Mitt konto kan du själv flytta din biljett till ett nytt resekort eller till din app. Flytta en biljett kan du själv maximalt göra en gång. Skulle olyckan vara framme fler gånger behöver du kontakta vårt kundcenter.
Behöver du ett nytt resekort kan du hämta det här:
- I vår kundservicebutik på Juneporten
- hos våra återförsäljare
Det går också att beställa på Mitt konto vid ett biljettköp.
Problem med ditt resekort
Har du ett skadat reskort kan du själv på Mitt konto flytta biljetten till ett annat resekort eller till appen. Du kan också besöka vår kundservicebutik på Juneporten för att få hjälp.
Undantag med förlustgarantin
- Vi ersätter dig inte för tiden på biljetten från det att du förlorat din mobiltelefon/app/resekort tills det att du fick en ny mobiltelefon/resekort eller laddat ner appen på nytt.
- Vi ersätter dig inte för eventuella kostnader du har haft för en annan biljett eller annat sätt att resa under tiden du har varit utan mobiltelefon eller ditt resekort.
Vanliga frågor
-
Förlustgarantin är kostnadsfri.
-
Nej, du kan registrera dig i appen, på Mitt konto eller vända dig till vår kundservicebutik.
Senast uppdaterad: 2022-06-10