Kundkassa

Kundkassa fungerar som en digital plånbok. Kundkassan kan användas som del- eller helbetalning vid köp av biljetter.

Insättning på kundkassa

Kundkassan kan fyllas på genom följande sätt:

  • Du kan välja att få en förseningsersättning utbetald till din Kundkassa. Läs mer här.
  • Har du fått en värdekod från exempelvis en kampanj kan den växlas in till kundkassan. 

Kundkassa i appen och på Mitt konto

Om du har registrerat ditt mobilnummer i appen eller blivit medlem på Mitt konto har du möjlighet att använda tjänsten kundkassa. 

Betala med kundkassa

Du kan betala med din kundkassa i följande försäljningskanaler:

  • I appen (du behöver vara registrerad)

  • På Mitt konto (du behöver vara registrerad)

  • I en biljettautomat

  • I vår Kundservicebutik

  • Hos våra återförsäljare

  • Ombord på buss och tåg

Så här ser du ditt saldo på Kundkassan

Som registrerad kund i appen och på Mitt konto ser du tydligt under betalmedel hur mycket du har på kundkassan.

Oregistrerad kund med kundkassa kopplat till ett resekort kan man inte på samma tydliga sätt se sitt saldo/värde. Oregistrerade kunder kan få information om sitt saldo/värde på följande sätt:

  • I en biljettautomat

  • Gå in till vår kundservicebutik eller till en återförsäljare

  • Fråga ombordpersonalen ombord på buss eller tåg

Vanliga frågor och svar

  • Syftet med kundkassan är att förseningsersättning och värdekoder kan sättas in på kundkassan och sedan användas som del- eller helbetalning. 

  • Nej.

  • Det går alldeles utmärkt att dela kundkassa med andra. Registrera flera resekort på Mitt Konto så delar ni allihopa på samma kundkassa. 

    Tyvärr det inte möjligt i dagsläget att koppla flera appar till en kundkassa.

  • Det finns ingen bortre gräns för att nyttja pengarna i kundkassan.

  • Nej, pengar som finns på kundkassan återbetalas inte. Du får använda värdet på din kundkassa för att köpa biljett.

Senast uppdaterad: 2022-08-30